Podpořte nás Vyhledávání

Panelová diskuze „Školy a sociální práce“

Jaké jsou možnosti sociální práce na školách? Jak vypadá konkrétní podoba terénního programu v rámci školy? A čím může sociální práce pedagogické prostředí obohatit?

Pozvání na konferenci Terénní a nízkoprahové programy 2020/21 – Limity a etika v sociální práci přijali hosté, kteří pohovoří o tom, jak překonat limity dané rozdílným prostředím pedagogických institucí a sociálních služeb a jak vytvářet mosty mezi těmito dvěma světy. Do studia přišli o spolupráci škol a terénních služeb spolu s Martinou Zikmundovou (ČAS) diskutovat Barbora Peterková (NK Likusák)Barbora Janurová, DiS. (NZDM Pacific)Martina Burianková, DiS. (TP Proxima Sociale) a Bc. Roman Petrenko (Nadace Sirius).

Anotace příspěvku:

Aby sociální práce na školách fungovala, je potřeba ovlivnit celkové klima školy a způsob, jakým společnost na školy nahlíží. Vidět školu nejen jako prostředí, odkud děti odchází vybaveny znalostmi, ale také jako místo pomoci a celkového rozvoje mladých lidí. Naši panelisté budou s posluchači sdílet své praktické zkušenosti se zaváděním a realizací terénní práce na škole. Věnovat se budeme vyjednávání spolupráce a kontraktování, etickým dilematům vznikajícím v souvislosti s působením na půdě školy, ale i novele zákona o pedagogických pracovnících.

Text byl převzat z webu České asociace streetwork, z. s. – https://streetwork.cz/archiv/clanky/detail/3460/panelova-diskuze-skoly-a-socialni-prace.